ARABIN FENDİ, NE ETTİN EFENDİ?

Yaz günlerinde blog okumak keyifli ama yazmak kısmı zor. 
Sıcaklardan mıdır nedir? beyinler pelte kıvamına gelince üretkenlik fısss gidiveriyo.. hoş benim için kış mevsiminde de bir şey farketmiyor zaten... 
Kafa boş olunca yazacak bir konu haliyle olmaz.. haha ..  

Neyse efendim, 

Geçenlerde Kameri şeyler blogunun yazarı Kamer ' in, İstanbul ziyaretini anlattığı yazısında Arap milletinin garipliklerini pek bir garipsediğini okuyunca, hah dedim sevindim, bana konu çıktı.
iki tanesini bizzat yaşadığım, bir tanesini de hayretler içinde dinlediğim, anılarımı paylaşayım dedim.

ephendy
Arap Milleti
Ephendy damgalı, anekdot tadında anılar.. buyursunlar efenimmm,

1. Havuzda Arap nasıl görünür?

19-20 yaşlardayım,
o vakitler Teşvikiye de oturuyoruz, alt kat komşumuz bir arkadaşım var, babası İstanbul "İsveç konsolosluğunda"  önemli bir makamda,
O zamanlar İstanbulda hepi-topu 4-5 önemli büyük otel var, Hi....n , Sh....ton, Swi .... otel  v.b
Temmuz sıcağı, pişiyoruz .. dedik ne yapalım? Arkadaş dedi ki :
-Hadi H..ton havuza gidelim,
(hani şu sürekli skandallara imza atan şımarık ikoncan Paris H.)

Dedim ki,
-Havuz sadece otelin müşterilerine açıktır, bizi almazlar oluum....
Yok dedi bu, V.I.P kartım var. gireriz, hem bikinili kızlar var falan deyince ikna oldum :)
(bikini önemli!)

Atladık arabaya,  arkadaşın babasının konumundan ötürü sahip olduğu Hi..ton oteline özel v.i.p kartıyla allem-kullem girdik içeri.

indim havuz başınaaaaa ♪♫♪ Arappp çııktı karşımaaaa ♪♫ 

Boş şezlong kapıp çöreklendik, havuzdaki tek yerli biziz belki.
Tiplerinden yabancı olduğu anlaşılan insanlar var çoğunlukla...

Birde o yıllar (1987-1988) Arapların henüz yeni yeni Türkiyemizi keşfettikleri dönemler,
Arabın Ensesi kalın zenginleri, Hawaii , Maldivlere falan açılırken, orta hallisi Türkiye'yi tercih ediyor.

Biz şezlongda pineklerken biraz ilerideki koltuklara kalabalık bir Arap Turist ailesi gelip oturdu.
H..ton havuzda da bir kaç Arap turist daha var.

Havuzda güneşlenen Arap turist

Diğer Araplarda dahil herkes Şort-mayo gibi nizami eşkalde havuz keyfini sürerken, bu yeni gelip oturan bizimki yöresel uzun beyaz entarisi ile duruyor...
Ne yapacak diye onu çaktırmadan keserken, bu kalktı havuza girdi.
Yüzmedi sadece olduğu yerde kafayı 1-2 kere suya daldırıp çıkardı.. Akabinde sudan çıktı.. manzarayı siz hayal edin..
Hi..ton gibi bir yerde kimse bir şey demiyor, diyemiyor.. hizmetli garsonlarda çaresiz bakıyorlar. Anca kendi aralarında dalga geçiyorlar...
Çünkü adam para saçıyor etrafa....
Merak edenler için söyleyeyim.. Allahtan çamaşır giymiş içine..


2. Pilav mı o be?

Bu Sefer 90'lı yılların ortası.
iş için Sultan Ahmet taraflarındayım, öğlen vakti acıktım, bir sandöviç alıp Sultan Ahmet meydana girdim, lalelerin orada bir banka oturup karnımı doyuruyorum.. önümden bir sürü insan geçiyor.. Aheste aheste tıkınırken Arabın garibanı olduğu kılık kıyafetlerinden anlaşılan bir aile önümden geçti.. Adam, kucağında 4-5 yaşlarda bi çocuk ve yanında hanımı..
Çocuk beni bişeyler yerken görünce olsa gerek, babasına yapışıp viyaklamaya başladı..
çocuk viyaklayınca adam elini cebine atıp bir avuç pilav gibi bişey çıkardı, mıncıklaya mıncıklaya onu köfte gibi yapıp çocuğa verdi.. haha bizzat yaşamışlığım var...

ephendy
Ya Seydiiiii


3. N'aaptın yaa Seydi?

Gene 80'li yıllara gidelim,
Hi..ton havuza gittiğim arkaşımın İstanbul Tarabyada yazlıkları var, onların Tarabyalı bir komşularından bizzat dinlediğim bir hikaye, adam aile babası..

O zamanlarda Sarıyer -Tarabya -İstinye semtleri Arap turistlerin pek rağbet gösterdiği muhitler.
semtin insanları evlerinin camına Arapça kiralık yazan bir kağıt yapıştırıyorlar, 
Araplar günlük olarak (5 günlük- 10 günlük vb.) insanların evlerini kiralıyorlar, parayıda peşin veriyorlar, parayı alan ev sahibi yallah güneye tatile kaçıyor, 
Araplar çıkana kadar eve geri gelmiyorlar.. 

işte bizim arkadaşın Tarabyadan komşusu olan  emmide bir talihsizlikle aynısını yapmış.. 
Bir Arap aile ile anlaşmış parayı peşin alıp evi onlara bırakıp, hanımı çocukları alıp köyüne gitmiş..

o dönemler kurban bayramı.. 
Bu Araplar, banyo küvetinde kurban kesmişler, salonda eşyaları halıları kenara çekip,  avizeyi söküp tavan kancasına koyunu takıp yüzmüşler, salon içinde mangal yakıp et yapmışlar, evin her tarafı mangaldan is - yağ  olmuş , gerçi sonradan avizeyi falan yerine takmışlar ama evi bi kere mok götürmüş artık.
Adam aman aman bi  daha asla demişti.. bugün gibi hatırlarım..

Amacım hiç bir milleti, halkı küçümsemek yermek değil ! 
ama benim denk geldiklerim hep patavatsız ve bi acayip olanlar
bir kaç kişinin hareketi için Ulusları tamamen damgalamak olmaz.. 
biz Türkler de Avrupalıların gözünde yere tüküren, hep sigara içen, karısını döven ve sürekli döner yiyen bi milletiz..haha 
ARABIN FENDİ, NE ETTİN EFENDİ? ARABIN FENDİ, NE ETTİN EFENDİ? Reviewed by Ephendy on Ağustos 14, 2018 Rating: 5

17 yorum:

  1. Allah'ım o nasıl bir durum ki 😊😀 Güler misin ağlar mısın durumu olmuş gerçekten okurken baya güldüm ya 😊😁 güzeldi teşekkürler sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha.. türlü türlü insan var dimi? 😊

      Sil
    2. Gerçekten öyle insan oğlu 😊 sevgiler....

      Sil
  2. Rahmetli Atatürk, bizi niye Orta Doğu'dan, özellikle Araplardan uzaklaştırmaya çalıştığını daha iyi anladım. Benzer bir şeye de bizzat yeğenim şahit olmuş, kızcağız üniversite öğrencisi, yaz tatilinde ünlü giysi mağazasından birinde çalışıyor, tezgahtar olarak, bazen çok geç saatlere kalıyorlarmış Araplar doluyormuş genellikle o geç saatlerde sonra bu Araplar gittikten sonra tüm yerlere atılan, saçılan bluzler, giysiler toparlanıyor, tüm tezgahtarlarca, giyinme kabinleri kontrol ediliyor ve hep pet şişe içinde bildiğin çiş!!! Yeğenim anlattığında Ayyyy! diye çığlık attığım hatırlıyorum!

    Çağdaşlık, Avrupalılık anlatamıyoruz ama her şeyle ilgisi var kılık, kıyafet, yeme, içme, oturma, kalkma, konuşma, davranış....Arapların kendi ülkelerindeki hizmetçilere neler yaptığını çok iyi biliyorum fazla petrol zengini olmaktan kafayı yemişler herkesi köle görüyorlar:( çok ahlaksız bir toplum...

    İyi ki yazmışsın bunları, Arap hayranları okusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre sonra petrol bitecek , o zaman ne yapacaklar, ne ilimleri, ne sanatları, sporda başarılı insanları yok, doğru düzgün tarım yok.. muhtaç kalacaklar dışarıya.. sırtını sıvazladıkları büyük abileri ABD, petrol tükenince arkasını dönüp gidecek. bunlar hala neye güveniyorlar anlaşılır değil, büyük yüksek oteller yapıp para babasıyız diye dünyaya hava atmak kolay... 50 sene sonra görelim bunları..

      Sil
    2. Valla yok olsunlar hiç acımam böyle acımasız, ahlaksız bir toplum yok olsun, dünyanın en büyük silah alıcısı ülke, Suriye'ye, Libya'ya, Irak'a hepsinin ABD tarafından çökertilmesine en büyük katkıyı yapan ülke, 2 - 3 yıldır da yoksul Yemen halkını bombalaya bombalaya mahvettiler, ülkede kıtlık, salgın hastalık, mahvolmuşlar:( hatta o şımarık prensleri Yemen'i bombalayan Arap pilotlara en son markası aklımda kalmadı çok lüks spor arabalar hediye etmiş...:( bombardman deyip geçiyorum yanarak kavrulan parça parça bebekler, çocuklar...:((( susayım en iyisi...ve bunlar da Müslüman, Araplar da güya Müslüman:(

      Sil
    3. ülen hepiniz birsiniz. libyalı tunuslu ıraklı falan yok, hepiniz Arapsınız.. bunlar güçlü ve büyük bir devlet olmasınlar diye vakti zamanında elin ingiliz gavuru harita üzerinde bir çizgi çekip bunları ayırmış. bunlar hala işe uyanamamışlar.. sanki düşmanı bombalıyor p....venk diyecem efendiliğime sığmayacak... diyecek lafım yok....

      Sil
    4. Aynen arkadaşım. Çok haklısın.....

      Sil
  3. Havuz anınıza çok güldüm ya :D

    YanıtlaSil
  4. Evi kaç gün temizlemeye uğraşmışlardır, kim bilir?

    YanıtlaSil
  5. son hikaye efsane gibi yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resmen, birinci Tarabya meydan muharebesi gibi..

      Sil
  6. Offf okurken ikide bir ''Ayyyy , ıyyyyy'' diyip durdum :D Bu ne ya hangisi birine midem bulansın şaşırdım. Hele o 3. anıyı anneme anlattığımda vereceği tepkiyi çok merak ediyorumm. Artık laf söz bu konulardan açılırsa anlatacağım 3 hikaye daha oldu, teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim.. böyle insanlar var olduğu sürece bizlere yazacak bol malzeme çıkar..

      yorumunuz için teşekkürler...

      Sil
  7. "arabın cebinden çıkardığı pilav" meselesi de bi acayipmiş..😁tarihi kore dizilerinde izlerdim,bu şekilde pilavları yanlarında taşırlarmış koreliler tarih öncesinde,sonrada afiyetle yerlermiş..sanmıyorsam bu gelenek Arap kültüründe de günümüzde bile yaygın herhalde,çok acayip bir durum..🤔 Din ve para bir araya gelince işte böyle Arabın elbiseyle havuz sefası gibi sahneler eksik olmuyor günümüzde..Din ve para bir araya geldikçe kıyamet kopsa Arap huyundan vazgeçmez herhalde..😁 Elinize sağlık..🙂


    YanıtlaSil

1. Lütfen sadece yazı hakkında yorum yazınız.
2. Küfür / Argo / Hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
3. İçeriğinde e mail adresi ve URL bağlantısı barındıran yorumlar yayınlanmayacaktır.
4. O sebeple yorumlarda site adresi paylaşmamanız rica olunur.
5. Diğer sorularınız için yorum kısmı'na yazmak yerine iletişim sayfasını kullanabilirsiniz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.